بخوان.....

جایی برای کسانی که کتاب خوب می خوانند!

بخوان.....

جایی برای کسانی که کتاب خوب می خوانند!

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

بسم الله

#  مامور سیگاری خدا

نویسنده: محسن حسام مظاهری

تعداد صفحه: 150 صفحه

قیمت: 6000 تومان / چاپ دوم

نشر افق



نویسنده «مامور سیگاری خدا» در وبلاگش، خود و این اثر را اینطور معرفی می کند:

تاکسی سوارشدن و در تاکسی با دیگران وارد بحث شدن یا بحث دیگران را دنبال‌کردن، برای من به عنوان یک پژوهش‌گر جامعه‌شناسی، حکم یک «روش تحقیق» را دارد. یک نبض‌‌سنج برای شهری که در آن زندگی می‌کنیم. یک پل برای راه‌یافتن به ذهن و فکر و دل همشهریانم. تاکسی‌سوارشدن برای من بیش و پیش از یک عادت روزمره، نوعی پژوهش‌گری است که از تابستان 1387 آن را دنبال می‌کنم
من داستان‌نویس نیستم و مطالبی هم که در این مجموعه می‌خوانید داستان‌های من نیستند. من یک راوی‌ام و این‌ها روایت‌های پراکنده‌ی من اند از تجارب تاکسی‌سوارشدنم در شهر. گرچه قالب روایت‌شان داستانی است.


البته با این که پژوهشگر _نویسنده_ تاکید دارد که داستان روایت نمی کند اما زندگی انسان هر کدام داتانی برای خود دارد گره خوردن این ها به هم می تواند داستان ار پیچیده تر کند. روان بودن این اثر و به تکرار نیافتادن فصل های اون (که به نظر حقیر اگر 2برابر حجم حاضر هم بود همینطور بود) از خسته شدن خواننده جلوگیری می کند و به دنبال خود می کشد.

یک نکته قابل ذکر دیگر عدم تعیین نتیجه یا ارزش گذاری روی این روابط و مسائل مطروحه است که البته هم نقاط مثبت دارد و هم نقاط منفی.

 

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۲:۳۴
مهدی الف

بسم الله

به دلیل مشکلات پیش آمده چند وقتی این وبلاگ به روز نمی شد.

اما به خواست خدا دوباره به صورت مرتب با کتاب های جدید به روز خواهد شد. آهسته و پیوسته ان شاء الله.

پست های موجود در همین صفحه (صفحه اول وبلاگ) که مشاهده می کنید همگی جدیدا اضافه شده اند اما تاریخ پست ها مربوط به زمانیست که کتابها خوانده شد.

ارزش یکبار نگاه کردن را دارد.....




«کتاب خوب یکى از بهترین ابزارهاى کمال بشرى است.»
مقام معظم رهبری

۸ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۴:۲۹
مهدی الف

بسم الله

#  حسین (ع)

گردآوردنگان: بشیر خیری - امیرحسین کزیمی

تعداد صفحه: 190 صفحه

قیمت: 5400 تومان / چاپ چهارم



این کتاب گزیده ای از سخنان و قطعات ادبی افراد مختلف در سراسر جهان پیرامون امام حسین (ع) و ماجرای عاشوراست.
بسی زیباست.....
۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۲ ، ۱۷:۵۰
مهدی الف

بسم الله

# کشتی پهلو گرفته

نویسنده: سید مهدی شجاعی

تعداد صفحه: 159 صفحه

قیمت: 2600 تومان / چاپ سی و یک ام

انتشارات نیستان


کتاب کشتی پهلو گرفته، در 14 فصل گونه به بیان وقایع تاریخی پس از رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله به زبان شاهدان آن در سایه پیوستگی وقایع پرداخته است. کتاب، غم مصائب فاطمه –سلام الله علیها- در نگاه اهل بیتش، پس از روزهای سخت و شیرین حضور رسول خدا (ص)، از قبل از ولادت تا ازدواج آسمانی را نقل می نماید تا آنجا که نویسنده جریان کتاب را از تصویر چنان روزگاری ناتوان دانسته و بیان می دارد: هیچکس آیا توانسته است غم فاطمه –سلام الله علیها- را در سوگ پدر به تصویر بکشد، جز ناله های بیت الاحزان فاطمه؟ در اندوه جگر سوز علی –سلام الله علیه- در مواجهه با فاطمه ...، هیچ هنرمند عارفی توانسته مرثیه بسراید ... و وسعت غمهای خلقت را در پهنای اشک علی بشناسد و بشناساند جز با اشک پنهانی علی؟ ... و می گوید: اینها دردهایی است که نویسنده را –اگر احساس داشته باشد- خاکستر می کند و قلم را –اگر به تعداد درختان عالم باشد- می سوزاند و دفتری به پهنای گیتی را به آتش می زند. ... و این قلم تنها کاری که می تواند بکند، اقرار و اعتراف به عجز است در مسیر شناخت الفبای این کتاب مظلومیت، چه رسد به شناساندن و تقریر و تصویر کردن آن.
۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۷:۴۳
مهدی الف

بسم الله

# آفتاب در حجاب 

نویسنده: سید مهدی شجاعی

تعداد صفحه: 240 صفحه

قیمت: 9000 تومان / چاپ بیست و سوم

انتشارات نیستان


شاید بتوان آن را یک زندگی نامه نگاری نامید. اما این نگارش نه از جنس سایر زندگی نامه نگاری‌هاست. نگارشی از جنس قلم دلنشین و گرم سیدمهدی شجاعی است. نگارشی است که در لحظاتی ناب تو را مهمان خانه امیرالمومنین(ع) می‌کند. میهمان خانه پیامبر(ص). میهمان منزل حسن‌بن علی. میهمان خوان حسین‌بن علی… و سر آخر میهمان دشت کربلا. کتاب از صبر حضرت می‌گوید و از خطابه دلنشین‌اش در کاخ شام. روایتی است خواندنی روایت زندگیِ زبان ناطق خاندان بنی‌هاشم در دربار شام از زبان فلم دلنشین پسری از اعقاب او.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۲ ، ۱۷:۴۰
مهدی الف