بخوان.....

جایی برای کسانی که کتاب خوب می خوانند!

بخوان.....

جایی برای کسانی که کتاب خوب می خوانند!

2) هنر باید متعالی باشد

چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۲، ۱۲:۱۲ ق.ظ
بسم الله
# کتاب «هنر باید متعالی باشد» (هنر در بیانات رهبر معظم انقلاب)
به همت: مصطفی حسن زاده
تعداد صفحات: 72 صفحه قطع پالتویی
قیمت: 1000 تومان
موسسه میراث اهل قلم (کتاب دانشجویی)
 
این کتاب در قسمت اول خود با آوردن جملاتی از رهبری پیرامون موسیقی ، سینما ، نقاشی ، داستان نویسی ، ادبیات ، معماری ، تئاتر و... سعی دارد تا دیدگاه ایشان را به مقوله هنر[اسلامی] تبیین کند. با خواندن این جملات که بخش بسیار کوچکی از صحبتها و دغدغه های مطرح شده رهبری پیرامون هنر متعد است می توان به دید جامع و روشن ایشان پی برد.
در قسمت دوم کتاب هم حاشیه نگاری زیبایی درباره دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگردانان و اهالی سینما در 23 خرداد 1385 آمده است.
+خواندن این کتاب را به دوستانی که علاقه ای برای فعالیت در زمینه هنر دارند به عنوان خط مشی ابتدایی و برای باقی دوستان هم به عنوان آگاهی از نظرات رهبری توصیه می کنم ، خالی از لطف نیست :
«ملتی که سینما ندارد مثل انسانی است که زبانی از زبان های مورد تفاهم و تکلم را بلد نیست» 28/6/1375
«.... . اى بسا هنرى صددرصد دینى باشد، اما در آن از واژگان عرفى و غیردینى استفاده شده باشد. نباید تصوّر کرد که هنر دینى آن است که حتماً یک داستان دینى را به تصویر بکشد یا از یک مقوله دینى - مثلاً روحانیت و غیره - صحبت کند. هنر دینى آن است که بتواند معارفى را که همه ادیان - و بیش از همه، دین مبین اسلام - به نشر آن در بین انسانها همت گماشته‌اند و جانهاى پاکى در راه نشر این حقایق نثار شده است، نشر دهد، جاودانه کند و در ذهنها ماندگار سازد.»

نظرات  (۲)

سلام
فکر می کنم بهتر است هر پست فقط به یک کتاب اختصاص داشته باشد که بعدا بتوان به آن لینک مستقیم داد.
البته می توانی با قابلیت برچسب و افزونه ی یارپ پست های مرتبط را زیر پست اصلی نشان بدهی.
چشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی